Gömbszörppel a világ körül

Utolsó kommentek:

élhetetlen 2022.11.30. 23:01:13

Egy hetet töltöttem Marokkóban, igaz szervezett társas úton, de csak hárman voltuk a csoportban, így nem volt gond. .Kaptunk egy kisbuszt egy franciául beszélő sofőrrel, mi meg nem tudtunk franciául, de boldogultunk. A két városról nagyon jól írtál, erre nem tudok rátenni, inkább a bakikról írok. Bár ez nem baki, de az El - Bahia palotában esett le, (mondta a helyi vezető is), hogy négy szárny, négy lakosztály a négy feleségnek, a ház urának nemhogy külön szobája, de még saját ágya sem volt. Minden ékszaka másik feleségnél aludt, ha magányra vágyott, maradt a könyvtár vagy a fürdő. A baki, esti városnézés lovas kocsival, Pazar volt, de a végén a Lefejezettek terén a kocsis azt mondta, ne szálljunk le, mi hülyék meg hallgattunk rá. Ő meg elment a haverokkal beszélgetni.
A casablancai mecsetről mi lemaradtunk, nem volt két óránk, mert el kellet jutni Fez-be a szállásra.
Fez. Ne együnk a szukban, nem biztonságos. A helyi vezető elvitt valamelyik rokona éttermébe, közönséges fasírtot kaptunk hasábburgonyával, nagyon drágán. Mondtuk a vezetőnek, bement, és visszahozta a fele pénzt. Másnap a szukban ettem, a másik két nő meg nézte, a tevések megtapsoltak, hogy az ő kajájukat eszem. Ne menjünk este egyedül sétálni, hát mentünk. Érdekes, a fák között tekergett a locsolócső, és senki nem lopta el.
Ítt második este kiderült, hogy csapdába estünk. A magyar cég fizetett, a pénz egy bankban, de nem jutott el a szállodáig. Ott alhatunk, de fizetnünk kell, addig nem mehetünk el. A barátnőm összeköltözött a harmadik nővel, mert a két ágyas olcsóbb, nem is reggeliztek, és maradtam az egy ágyasnál reggelivel, 11-re megjött a pénz, irány vissza Marrakesh.
Urika völgyi kirándulás. A busz adott helyeken megáll. Folyóvizes konyha. A sarkán két lyuk, egyiken beterelve az Urika vize, a másikon kifolyik, ebből főznek, ebben mosogatnak. És egy értelmezhetetlen szitu, a második megálló egy ezüstműves volt. Nem baj, hogy nem veszek semmit, fogadjam el ezt a kék köves gyűrűt. Nem tehetem. Akkor adnak a barátnőmnek is, úgy már jó? Tíz perc vita után elfogadtuk, immár ketten.
Az út minden percét élveztem, (kivéve a családi vendéglőben kapott ebédet, és, hogy maradjunk a kocsin a Lefejezettek terén), bármikor visszamennék. Az egész telet ott tudnám tölteni, mint Churchill.
Sztorik vannak még, de ez így is hosszú lett, bocsi.

Bejegyzés: Marokkó 4 keréken - Marrakech, Casablanca

Maamoo 2022.11.27. 13:51:42

@Edit Szántóné Mónus: Nagyon köszönöm a biztatást, igazán jól esik a visszajelzés. A túraszervezéssel kapcsolatban - nem rossz ötlet, egyszer lehet...

Edit Szántóné Mónus 2022.11.27. 11:20:14

Szuper leírás!
Szervezhetnél kis csoportos túrákat! Minker érdekelne!!

Bejegyzés: Marokkó 4 keréken - Marrakech, Casablanca

Burgermeister 2019.05.05. 13:00:04

Nekem is nagy tervem ez a vidék, várom a következő bejegyzést!

Bejegyzés: Peru - a kezdetek, Lima

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.03.08. 07:18:00

A legjobb hír, hogy a vietnámi sárkány elűzte az imperialista gyarmatosítókat erről a vidékről.

Bejegyzés: Vietnam - Saigon - Mekong delta -Vung Tau

Zs_ 2019.01.27. 08:40:23

A Mexikovaros kozeli nevezetessegek helyi kozlekedessel siman elerhetok, teljesen felesleges turakra befizetni.
Es egy tipp a maps.me hasznalatahoz: a szalloda nevet kell beirni, nem az utcat. Igy biztosan oda fog vinni ;o)