Gömbszörppel a világ körül

Egy kis Kína - Shanghai

2018. október 23. 16:14 - Maamoo

Shanghai – 10. nap

Ma szomorúan elbúcsúztunk a kellemes szállodánktól, és elmetróztunk a pályaudvarra. Szerencsére csak két megálló volt és alig voltak a metrón. A pályaudvarra is sorban állás nélkül sikerült bejutnunk. A nanjingi pályaudvar nagyon szép, modern, világos. palyaudvar.JPG

Hamarosan bejött a szuperexpress és elfoglaltuk a helyünket. Nagyon izgalmas élmény, ahogy percek alatt 300 km/órás sebességgel száguld veled a vonat, úgy, hogy nem is érzed a sebességet. vonat_kijelzo.JPG Így a 400 km távolságot másfél óra alatt meg is tettük. A shanghai pályaudvaron hatalmas volt a tömeg, de gyorsan sikerült megtalálnunk a metrót. Igaz először rossz irányba mentünk, de végük sikerült megtalálni a szállodát. Hát ilyen redva szállodában még nem voltunk, még talán Luoyangban sem. De szerencsére itt 5 éjszakát fogunk tölteni. Rettenetesen koszos és büdös, hisz a szomszédban van a halpiac. A víz alig folyik, a törölköző tele van lyukkal. szoba.JPGAzonban van egy nagy élelmiszerbolt a sarkon, ahol gyorsan vettünk 2 db poharat, mert az ittenieket nem mertük használni, annyira koszosak és ragacsosak voltak. A boltban vettünk tésztás kaját, valamilyen röviditalt és meleg sört. A környék egyébként igazi Kína.utca.JPG Mindenki az utcán, az egész utcánk kis boltokból áll. Miután megebédeltünk és pihentünk egy kicsit, eldöntöttük, hogy megnézzük a Bundot. pudong.JPGEz egy európai jellegű nagy utca a folyó partján, amit a század elején épített paloták és szállodák szegélyeznek. A fő érdekesség a folyó túlpartján magasodó csúcs modern negyed, az úgynevezett Pudong. Ez a rész olyan, mintha New York üzleti negyede lenne. A fő látványosság a hatalmas tv torony. Egy kicsit gyönyörködtünk a látványban, csináltunk selfit, majd visszasétáltunk a sétálóutcára.uj_resz.JPG Hát ez is olyan volt, hogy Európa vagy az USA bármely helyén lehetne, ha nem tudod, hogy Kínába vagy, akkor ezekről a képekről rá nem jönnél. Érdekes, hogy a város tele van fehér emberrel. Eddig az itt tartózkodásunk alatt összesen nem találkoztunk ennyi fehér emberrel, mint itt Shanghaiban. Pedig a város abszolút nem hordozza egy kínai város jellegzetességeit.
A séta közben még egy német sörfőzdét is találtunk. sor.JPGVégül visszamentünk a Bundra megnézni esti kivilágításban, majd bevásároltunk. Vettünk kenyeret (Kínában először), rossz kolbászt, sajtot, sonkát és paradicsomot. Visszatértünk a szállásra, kiültünk a kertbe, megvacsoráztunk és lefeküdtünk aludni. bunt.JPGShanghai - 11. nap

Ma reggel sokáig aludtunk. Akár milyen redva is a szálloda az ágy jó, és itt végre nem csipkedtek össze a bogarak. Kellemes reggeli - a szállodához közeli boltban vásárolt friss croassant és nescaffeet a télikertben költöttük el, majd irány az East Nanjing Road. telikert.JPGTegnap kiderítettük, hogy innen megy a hopp on hopp off busz. Rögtön ismerősökbe futottunk, ugyanaz a pár várakozott a felszállásra, akikkel 2 napja Nanjingban sétáltunk a Ming sírok felé. Kényelmesen elhelyezkedtünk a busz emeletén, amikor közölték, hogy le kell szállnunk és át kell menni az éppen most beérkezett buszra. Persze mire mi feljutottunk, szinte nem volt hely, reklamáltunk is rendesen, de végül felszálltunk. A szokásos taktikát alkalmaztuk, először tettünk egy teljes kört, majd leszálltunk a számunkra érdekes helyeken. Nem volt gond a választással, mert Shanghai nem az a hely, ami a Bund és a Pudong kivételével túl sok látnivalóval rendelkezne. yuyuan.JPGMinden esetre leszálltunk a Yuyuan Gardennél, ami jó döntés volt, mert a híres kert köré egy érdekes bevásárló és kajáldás központot hoztak létre, régi stílusú házakkal kerítve. Itt sétáltunk egyet és találtunk egy kiváló önkiszolgáló éttermet, ahol láthatod is, hogy mit rendelsz. És még hideg sör is volt. Innen visszaszálltunk a buszra és egy 2 km hosszú alagúton átbuszoztunk a modern Pudong negyedbe. Itt a legnagyobb nevezetesség az Oriental Pearlnek nevezett tv torony, de mellette egy csomó óriási épület emelkedett.torony.JPG Szinte elvesztünk a felhőkarcolók között. Hihetetlen, hogy 20 éve itt még Shanghai szegénynegyede volt, most pedig a világ egyik leghíresebb üzleti központja. Az egész napi buszozgatás után hazatértünk pihenni. Majd sötétedéskor tettünk még egy kört a busszal a pazarul kivilágított városban, utána hazajöttünk aludni.este.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.